معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد
نوشته شده توسط : ادمین

فرماندار ویژه جهرم:

معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد

 

سمپاشی سوسک ریز

شفیعیان در شورای اداری شهرستان جهرم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم دارد که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.

 

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، شفیعیان فرماندار ویژه جهرم در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر کشاورزی، نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس امور عشایری کشور برگزار شد، گفت: خشکسالی پی‌درپی، زوال درختان، سرمازدگی، هجوم ملخ‌ها و هم اکنون نیز آفت سوسک سرخرطومی به مرکبات و نخلستان‌های شهرستان جهرم آسيب رسانده است.

 

وی افزود: امروز نخلستان‌های جهرم سهم قابل توجهی در اقتصاد جهرم داشته که نیاز به تدبیر ویژه جهت مقابله با آفت سوسک سرخرطومی و توسعه نخلستان‌ها دارد.

 

شفیعیان با بیان اینکه خسارت نخلستان‌های کل جنوب فارس یک دهم نخلستان‌های کل شهرستان جهرم نیست، اظهار کرد: زیرساختهای گمرک جهرم فراهم شده است و برای صادرات از آن با توجه به حضور شهرک صنعتی و منطقه ویژه نیاز به اقدام عاجل دارد.

 

وی ادامه داد: جهرم می‌تواند انبار نفتی شرق فارس باشد و موافقت اولیه برای خط انتقال نفتی از بندرعباس صورت گرفته است و راه‌اندازی آن از اقدامات پدافند غیرعامل است.

 

معضل آفت سوسک سرخرطومی در نخلستان‌ های جهرم نیاز به تدبیر ویژه دارد

 

گفتنی است، کد گمرکی جهت تجار، تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی، احداث ورزشگاه ۴ الی ۵ هزار نفری، ايجاد انبار نفتی و خرید تضمینی خرما از جمله خواسته‌های فرماندار ویژه جهرم در این جلسه از وزیر کشاورزی به عنوان نماینده رئیس جمهور بود.

 




:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: